Stratégiák, amelyek működnek – ADHD-s, autista és PDA-profilú tanulók támogatása
Workshopra invitállak titeket, ahol jó gyakorlatokat ismerünk meg és cserélünk, biztonságos térben. Nyissunk beszélgetést arról, hogy tudunk bármilyen pedagógiai helyzetben együtt működni speciális igényű gyerekekkel az ADHD-tól a cukorbetegségig.
12:30-13:10
ELTE-Déli
Tanári színpad
Hunfalvy János
Ismerd meg az előadót:
Atzél Réka
Atzél Réka gyógypedagógus és megoldásfókuszú tréner. Utazó gyógypedagógiai hálózat vezetőjeként lett rálátása, mind az óvodák, mind az iskolák nehézségeire és jó gyakorlataikra is. Jelenleg egy általános iskola gyógypedagógusa, ahol az autizmusban illetve ADHD-val érintett tanulókkal foglalkozik.
Munkájának célja, hogy olyan tanulási környezetet hozzunk létre, ahol minden gyerek és pedagógus támogatást, figyelmet és helyet kap. Abban hisz, hogy a neurodiverzitás nem külön világ, hanem az óvoda vagy iskola természetes sokszínűsége. Pedagógus tréningjein abban segíti a résztvevőket, hogy jobban megértsék a neurodiverz gyerekek működését és igényeit. Hiszi, hogy minden gyerek és pedagógus akkor tud a legjobban kapcsolódni és fejlődni, ha támogatást, figyelmet és valódi helyet kap a közösségben. Célja olyan tanulási környezet kialakítása, ahol az egyéni és közösségi szükségletek egyaránt érvényesülhetnek. A beszélgetésben arról lesz szó, hogyan lehet ezt a szemléletet a mindennapi pedagógiai gyakorlatba átültetni.




