Újratervezés: Merre tart a hazai természettudományos tanárképzés?
A hazai természettudományos tanárképzés évek óta súlyos utánpótlási válsággal és csökkenő hallgatói létszámokkal küzd, miközben az iskolákban egyre nő a szakos tanárhiány. A képzésbe belépők diverzitása és felkészültsége jelentős kihívást jelent, amit a rendszer jelenlegi korrekciós és támogatási mechanizmusai csak részben tudnak kezelni. A megújuláshoz célzott szakpolitikai beavatkozásokra, a tanári pálya vonzerejének növelésére és a képzőhelyek közötti összehangolt, jógyakorlatokra épülő fejlesztésekre van szükség.
11:30-12:10
ELTE-Déli
Tanári színpad
Dudich Endre
Ismerd meg az előadót:
Angyal Zsuzsanna
2003-ban végeztett az ELTE TTK-n földrajz-környezettanos tanárként, azóta az ELTE TTK oktatója. Elsősorban fenntarthatóságra neveléssel és természettudományos szakmódszertan oktatásával foglalkozik. Idén május óta vezeti a TTK-n a Természettudományos Oktatásmódszertani Centrumot, melynek célja a természettudományos tanárképzés fejlesztése kari és egyetemi szinten.




